Slankeprojekt måned #3

slankekur update

Endnu en måned i mit slankeforløb er gået, og jeg vil lige give jer en lille update med mine resultater indtil videre. Måneden har budt på en del træning, men desværre også lidt sløv udvikling på vægten. Men jeg har her til sidst på måneden fået brudt mit vægtplateau, og jeg nåede lige med nød og næppe det mål, jeg havde sat mig for april!

Jeg har faktisk været meget dygtig i april. Efter vores gæster fra Danmark tog hjem i marts, har jeg været bedre til at overholde mine mål, og jeg var heller ikke plaget af sygdom i april, som jeg var i marts. Jeg har hiket hver dag (maks misset 2-3 dage på hele måneden), og jeg har holdt mig til min vægttræning tre gange ugentligt.

Min kost har også været nogenlunde. Mine cheat meals kan tælles på én hånd, og det er ganske godt. Jeg havde dog et vægtplateau denne måned, som vist er meget normalt i sådanne vægttabsrejser, men det er bare pokkers demotiverende at knokle af sted uden at se resultater.

Sidst på måneden valgte jeg dog at køre det endnu hårdere med mit indtag af kulhydrater. Jeg holder mig til 100-150 g kulhydrater dagligt, og dét har sat skub i mit vægttab igen! Endelig. Jeg indtog alt for mange kulhydrater før, særligt i form af søde kartofler – men nøøøj, de er også gode! Nu nyder jeg dem i mere … moderat mængde.

Dog fik mit vægtplateau mig til at begynde at fokusere mere på mine kropsmål, end på tallet på vægten. Og det var faktisk en udmærket udvikling, for selvom vægten stod stille, så tabte jeg en del cm – og jeg er blevet stærkere og mere markeret. April var altså en succes!

Jeg kan også virkelig mærke, at jeg er ved at blive en hel del stærkere. Jeg kan gennemføre mange flere øvelser i fitnesscenteret, og jeg kan løfte tungere, end jeg gjorde i starten. I marts begyndte jeg at træne maveøvelser en hel del, og de har virkelig givet pote! Min mave buler stort set ikke ud mere, og det er jeg meget tilfreds med. 😉

Lad os se på lidt resultater:

Kg tabt i april: 3 kg (7.8 kg total)

Cm tabt i april: 16 cm (? total)

Nuværende BMI: 26,2 (start: 28,9)

my body

Jeg startede desværre først med at måle min krop i april, så derfor ved jeg ikke, hvor mange centimeter, jeg har tabt i alt. Kun, at jeg har tabt 8 cm i taljen (den målte jeg var start). I april målte jeg højre og venstre arm, højre og venstre lår, talje, bryst og hofte. Jeg har kun smidt meget få cm omkring bryst og hofte, de fleste cm er røget af mine arme, lår og talje! Heldigvis. 🙂

Jeg ved ikke helt, hvordan jeg har det med de knapt 8 kg vægttab i alt på tre måneder. Det lyder egentlig ikke af ret meget, men jeg kan se en kæmpe forskel på min krop. Alle siger jo også, at muskler vejer mere end fedt, så det må jeg hæfte mig ved.

Faktisk er jeg under et halvt kilo fra at være halvvejs for det mål, jeg har sat mig! Det er helt vildt. Jeg kommer stadig til at have et nogenlunde højt BMI på mit vægtmål (23,3), men jeg er generelt meget kurvet, og til min kropstype er det altså bare pænest at have lidt på sidebenene. 🙂

I øvrigt er jeg lidt træt af det tøj, jeg tager mine billeder i hver uge. Jeg føler slet ikke, at mine former kommer til sin ret. Derfor fik I også lige et billede af mig fra april i et af mine favorit outfits (ja, jeg er ret basic i min tøjstil. 😉 ). Håber det giver et lidt bedre billede af, hvad jeg mener med, at jeg helst vil have lidt fedt på sidebenene.

Jeg har det ret sjovt over, at mit nuværende BMI er over 25, og jeg dermed på den skala er kategoriseret som overvægtig. Sådan ser jeg ikke mig selv længere – min mave er stort set flad nu, jeg har bare en bredere krop end de fleste. Nuvel! Jeg glæder mig til maj måned, og startede månedens første dag med en megahike på 13 km (den lange hike i Wildwood Canyon, som jeg skrev om i mit indlæg om LA hikes her).

Og så kan der vist ikke siges meget mere om mit vægttab i april måned. Jeg glæder mig til at opdatere jer igen, når vi går ind i juni. Jeg håber, at jeg er kommet et godt stykke tættere på mine mål til den tid. Måske endda være under 10 kg vægttab total? Det må være mit mål!

/Celia

Ps. Læs måned #2 her, og måned #1 her. 🙂

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

3 Comments

  • SVAR

    Hvor er det altså godt gået, Celia! Det motiverer helt vildt at følge med i dit projekt og se hvor hurtigt kroppen egentlig kan ændre sig. Kan dog godt følge dig i, at det helt sikkert kan føles demotiverende, når det står stille og man ikke kan se en ændring. Efter et par længere rejser kan jeg godt nok også godt mærke, at min krop slet ikke er, hvad den har været. Jeg vil så gerne i gang, men jeg kan slet ikke tage mig sammen, haha. Det her motiverer dog! Jeg købte nye løbesko i USA, vi bor lige ved siden af Nørrebro Parken, og hvis det ikke er nok, så ved jeg snart ikke, hvad jeg mere skal stille op 😉 Jeg er dog for nærig til at kaste penge efter et træningscenter, og jeg tør ikke helt begynde at hoppe rundt her i lejligheden, nu hvor vi bor på 3. og ikke i stuen længere, haha. Men jeg må snøre løbeskoene og ud i det gode forårsvejr! Det kan ikke hamle op med LA, men altså. København kan også noget, når vejret arter sig 😀

    • SVAR

      Hvor er du sød! Jeg er glad for, at det motiverer dig, Laura! 😀 Da vi rejste tog jeg virkelig meget på (det er den vægt, jeg kæmper med at tabe nu, haha!), fordi man altid liiige skal smage nye destinationers lækre mad, og så er det svært at få trænet ordentligt.
      Har du set nogle af de videoer, der er på YouTube? Der er mange, der har lavet videoer om en app, der hedder Freeletics. Jeg har set dem, men hvis du godt kan lide at løbe, så prøv at se denne: https://www.youtube.com/watch?v=0GctZDkYJVQ 🙂 Jeg synes, det er vildt motiverende! Har ikke prøvet app’en, men jeg tænker, at hvis du ikke vil købe et fitness abonnement, så kan den app måske være en god substitut? 🙂 De har vist også en med kropsøvelser, hvor man ikke behøver at være med i et fitnesscenter.
      You can do it, Laura!
      I alle tilfælde er det virkelig motiverende at tage billeder af sin udvikling hver uge, det må du virkelig gøre. Man behøver jo ikke at dele billederne, men det er megamotiverende! 🙂

  • SVAR

    Tusind tak, Alice! Der er isæt sket meget fra uge 1! haha. 😉

    Sweet potatoes er SÅ gode, og de koster vitterligt ingenting herovre. 😀 Farligt!