Slankeprojekt måned #2

måned #2

Det er endnu en gang blevet tid til at give jer en lille update på mit slankeprojekt – sidst trak indlægget mange flere besøgende, end den lille blog her nogensinde har prøvet. Mange var åbenbart interesseret i at se mine mavedeller blive (en lille smule) mindre.

Jeg forstår det godt. Jeg elsker selv den slags, og har efterhånden set alle før og efter billeder, der overhovedet findes på nettet. Jeg suger det til mig. Særligt inspirationen. Løftet om og beviset på, at det rent faktisk kan lade sig gøre. Det har givet mig meget.

Karakteristisk for marts måned var, at vi havde besøg stort set hele måneden af gode venner. D. 2. marts kom min søde veninde Amarilla, og da vi afleverede hende i lufthavnen d. 16., kunne vi tage Asbjørn med, der netop var landet! Han rejste i mandags, og det føles næsten som om, at vores kære små er flyttet hjemmefra – selvom det også er rart nok at være alene igen.

Men marts var en måned, der var mindre striks end den februar, hvor jeg var 100% on track hele måneden. I marts blev jeg også syg i godt og vel en uge, hvilket førte til ret mange dage uden træning overhovedet.

Jeg fik en masse god mad, men de uger, hvor jeg ikke var plaget af feber og forkølelse (hvem får den slags skidt i LA!?), trænede jeg også dagligt med mine hikes og ellers styrketræning hver anden dag i vores træningscenter her i bygningen.

Jeg tabte mig nogle få pund, og her til slut på måneden havde jeg faktisk taget en lille smule på igen! Det var utroligt demotiverende for mig, at vægten pludselig steg i stedet for at falde, som den kun har gjort hidtil.

Det slog mig lidt ud af kurs i onsdags, hvor jeg hoppede på vægten, selvom jeg godt ved, at vægten kun er et tal. Jeg kan selv mærke, at jeg er blevet både stærkere og fastere – også selvom der ikke rigtig er nogen synlig forskel på billederne øverst i indlægget.

Til gengæld er jeg begyndt at måle min krop, så jeg kan se, om jeg trods intet vægttab, der er værd at tale om, har tabt mig eller i det mindste fået omdannet noget fedt til muskler – som vi jo alle ved vejer mere, end fedt gør!

Jeg begik den dumme fejl ikke at måle mig, da jeg startede projektet – eller faktisk målte jeg kun min talje. Min talje har alle dage været min bedste feature, så den fokuserer jeg mest på; men jeg har nu målt hele kroppen, så jeg i næste update kan lave en sammenligning på de mål.

Dog havde jeg tabt 7 cm i taljen, siden jeg startede projektet, og det gjorde mig ufatteligt glad! Jeg kan også binde mit yndlingstaljebælte en del strammere, end jeg kunne før, og hurra for det!

Jeg tror, at en af mine største fejl her i marts var, at jeg indtog alt, alt for mange kulhydrater. Særligt sweet potatos blev min helt store last, og Jonas og jeg delte ofte 2 pund af dem om aftenen! Det er altså næsten et kilo til deling. Men nøj, de smagte godt – og så skulle der jo mayo til, det er klart!

Jeg spiste også en hel del proteinbarer – eller hvad man kan kalde dem. Min favorit er en bar, der sælges overalt her i Cali, Clif, hedder den, og den smager egentlig mest af kage. Det var nok også grunden til, at jeg kastede min kærlighed over den. Det var bare så nemt at have sådan en med i tasken, når vi skulle nogle steder! Men jeg har opdaget, at den indeholder 42 g kulhydrater pr. bar! Så dem har jeg altså droppet. Skyder skylden for mit manglende vægttab på dem.

I april vil jeg skære ned på mit kulhydratindtag. Jeg har bl.a. udskiftet min banan i min morgensmoothie med en avocado, og jeg har skåret mine ris fra i min frokostwok. Baby steps. Jeg gider ikke at gå helt low carb, for jeg er simpelthen så glad for min frugt!

Jeg håber, at disse små tiltag kommer til at gavne mig i april, så jeg atter kan se fremskridt – i det mindste mere, end jeg så i marts! Jeg har stadig lang vej til mit mål, så jeg må bare blive ved med at kæmpe!

Aprils største udfordring bliver nok, at Runyon Canyon har lukket – vores morgen hike er sat på standby i hele fire måneder (!), mens de arbejder på et forbandet vandrørsprojekt. Noo. Jeg mødte min frisør, Vasi, i Runyon i går, og vi blev enige om, at det er helt grotesk, at de lukker LA’s bedste hike! Øv.

Til gengæld betyder det, at vi kan begynde at spille tennis oftere. Vi har 5 gratis tennisbaner få minutter fra vores lejlighed, og med altid dejligt vejr er det den helt perfekte sport at kaste sig over. Jeg har købt en tennisnederdel fra Adidas, som jeg glæder mig til at bruge!

Det var vist alt, der kunne presses ud af denne måneds slankeprojektupdate! Jeg håber, at I stadig finder det interessant. Jeg har fået nogle forespørgsler på at lave indlæg om hikes i LA, og det tænker jeg, at jeg gerne vil lave til jer? Derudover må I endelig sige til, hvis jeg skal lave nogle guides til min by – det gør jeg gerne. Vi er stadig the new kids on the block, men jeg har helt klart opdaget nogle perler allerede.

Let me know! Tak fordi I læste med så langt.

/Celia

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

2 Comments

  • SVAR

    Jeg skal til LA for første gang her i maj. Jeg er der, desværre, kun tre dage, så det kunne være fedt med en guide til, hvad man skal se/lave/spise i LA på tre dage 🙂

    • SVAR

      Hvor spændende, Ann! 😀 Jeg er sikker på, at du kommer til at elske det. 🙂 Hvis du er i tvivl om noget, mens I er her, så må du endelig skrive, så skal jeg prøve at hjælpe så godt som muligt. 🙂

      Det må jeg hellere få skrevet lidt om, så! 😀