Min nye træningsrutine – Strong Curves

Strong curves

Efter en virkelig sløj træningsperiode mens vi var i Europa denne sommer, er jeg for alvor ved at være tilbage til mine sunde LA-vaner. Jeg ved ikke, hvorfor jeg er så motiveret, når jeg er hjemme i byen, men måske hænger det sammen med de mange slanke og afsindigt smukke mennesker, der pryder gaderne her i LA.

I hvert fald er jeg back. Tilbage til mine rutiner med at røre kroppen dagligt og spise nogenlunde sundt. Jeg er ikke decideret på kur længere, selvom jeg stadig gerne vil tabe mig en god del, men hvis jeg har lyst til noget usundt, så lader jeg mig selv have det. Med måde, naturligvis.

Efter vi flyttede fra vores lejlighed i NoHo og ned til WeHo, har vi mistet vores 24h gym i bygningen, og derfor har vi måttet melde os ind i det lokale fitnesscenter, som sjovt nok hedder 24h Fitness (at de så ikke har åbent døgnet rundt, er så en anden snak …)

Vores nye fitnesscenter har alle mulige og umulige maskiner, og jeg elsker det virkelig. Jeg har længe følt, at jeg ikke rigtig havde nogen mission, når jeg var nede at træne, og derfor gik jeg mest bare rundt og flyttede på nogle vægte uden et mål for øje andet end at blive “strammet op”.

Så derfor dedikerede jeg nogle timer til det store internet, hvor jeg ledte efter et træningsprogram, der var til at følge. Jeg havde nogle helt simple krav til det perfekte træningsprogram:

  1. Jeg ville ikke træne dagligt og i timevis ad gangen
  2. Der skulle være fokus på at definere mine naturlige former
  3. ASS, ASS & ASS!

Jeg er stadig pokkers glad for at hike, og da det er muligt året rundt, ville jeg ikke have et træningsprogram, der forventede af mig, at jeg skulle slæbe mig ned i fitness hver dag. For hvis jeg så også skulle hike, så kunne jeg jo bruge 3-4 timer på at træne om dagen! No thanks, det gider jeg altså ikke.

Og så var det den der nagende frygt for, at vægtløftning ville gøre mig til uformligt muskelbundt natten over, og det var jeg heller ikke for. Jeg ville finde et program, der havde fokus på at definere og bevare den naturlige form, jeg har, og undgå den “box”-form, som jeg frygter (egentlig bare, at mit taljemål skulle blive større …).

Søreme om jeg ikke fandet programmet. Bret Contreras Strong Curves. Det er et program, der henvender sig til kvinder, der gerne vil have en flot og curvy form, samtidig med at man bliver stærk! Der trænes rigtig meget ben, røv og ryg. Og det er fantastisk.

Så nu er jeg på min 4. uge af Strong Curves, og jeg har startet med begynderprogrammet Booty-ful Beginnings (håhå), og jeg følger egentlig bare de workouts, der er på skemaet, som Bret har smidt online HER. Selve øvelserne googler jeg bare, når jeg ikke kender dem. Simpelt.

Rigtig mange af øvelserne i starten er bodyweight øvelser, men her bruger jeg altså dumbells for at tilføje lidt ekstra. Jeg har trænet en del med vægte før, så jeg kan godt holde til den ekstra vægt.

Jeg træner tre gange ugentligt, og træner bare program A, B og C én gang på hver sin dag. De resterende dage bruger jeg i Runyon, hvor jeg får en god times hike ind. Programmet er indtil videre super, og jeg tager også progress billeder, som I får at se, når der er lidt at vise.

Jeg har skiftet outfit til mine progress billeder, og nu har jeg stramme shorts på, så min booty forhåbentligt kan ses vokse uge for uge. 😉 Jeg føler allerede, den er blevet lidt mere fast, og det er bare lige i øjet!

Har I prøvet Strong Curves? Eller er det et program, I kunne være interesserede i at prøve? E-bogen til programmet koster kun $10 og kan købes her på Amazon.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

2 Comments

  • SVAR

    Hej Celia.

    Jeg vil bare lige fortælle, at man som kvinde har meget svært ved at ende som et kæmpe muskelbundt, hvis du ikke tager steroider. Der er selvfølgelig genetiske undtagelser, men kvinder har generelt et meget laver indhold af testosteron i kroppen (et væksthormon, som dominerer hos mænd), så derfor er vores muskler svære at få til at vokse sig store. Du kender jo mig lidt og via Instagram kan man jo se, at jeg IKKE er et kæmpe muskelbundt, selvom jeg har trænet fast i 4 år og op til 5-6 gange ugentlig i flere timer af gangen. Just saying 😉

    Men fedt at du har fundet et program du er glad for og føler virker. Det er det vigtigste ved ens træning: det skal være sjovt og motiverende, ellers kommer man ikke afsted.

    Fortsæt det gode arbejde.

    • SVAR

      Hej søde Lindis 🙂

      Tak! Jeg ved det godt. 😉 Jeg vil helst ikke have synlige muskler – jeg vil gerne beholde min bløde krop, men have lidt mindre af den, og selvfølgelig stramme den op 😀 Nej, du ser RIGTIG godt ud, du er virkelig sej og løfter tungt, kan jeg se! Jeg er en værre slapsvans, men prøver selvfølgelig at blive stærkere.

      Det er nemlig så vigtigt, at man har det sjovt og nyder det program, man følger! Jeg har det ret godt med at træne meget røv og ben, for jeg har faktisk ret stærke ben! Programmet fokuserer også en del på ryg, og jeg kan allerede mærke, at min kropsholdning er meget bedre! Win!

      Tak for din søde kommentar <3