Halvvejs gennem Strong Curves

Strong Curves 6 week results

Det er ret vildt, men jeg er allerede halvvejs gennem Bret Contreras Strong Curves træningsprogram, som jeg skrev om her. Jeg har faktisk hold mit commitment, og har været i fitnesscenteret tre gange ugentligt i 6 uger i alt.

Som da jeg opdaterede jer på min slankekur, tager jeg nogle billeder løbende, så jeg kan følge udviklingen. Det motiverer mig helt enormt at se på billederne, for jeg lægger ellers ikke mærke til min udvikling, når jeg kun kan se mig selv i spejlet.

I dag sad jeg og satte mine “før” billeder sammen med billederne fra nu, og hold da op en forskel! Som Jonas sagde, er jeg gået fra lang 80’er røv til en noget rundere booty. ;) Det virker sgu! Efter kun 6 uger. Jeg bøjer mig i støvet for dette program.

Egentlig havde jeg ikke de store forventninger til programmet efter de første uger. Jeg følte mig ikke rigtig øm efter øvelserne, fordi jeg måske var lidt for “øvet” til sådan et begynderprogram, som de første 12 uger af Strong Curves er.

Derfor begyndte jeg at modificere øvelserne lidt og tilpasse dem til min styrke. De fleste af øvelserne er uden vægte, men her har jeg tilført vægt efter evne, og det har virkelig givet meget! Særligt de seneste uger, hvor jeg har skruet helt op for vægtene, har jeg virkelig kunnet mærke mine glutes, og det har åbenbart virket! ;)

Hvis I gerne vil se de øvelser, jeg har lavet, så kan I se dem i denne pdf. Jeg er således nået til programmet i uge 5-8, og jeg er færdig med øvelserne i uger 1-4. For at give jer en idé om de vægte, jeg bruger, så vil jeg lige skrive herunder, hvad jeg tager nu:

Hip thrusts: 60 lbs barbell (27 kg)
Squats (goblet og box): 25 lbs dumbell eller kettlebell (11 kg)
Hip thrusts with 3 second hold: 30 lbs (14 kg)
Romanian deadlift: 50 lbs barbell (23 kg)
Walking lunges: 15 lbs dumbell x 2 (7 kg)
Russian Kettlebell Swing: 30 lbs (14 kg)
Bench press: 55 lbs barbell (25 kg)

Det tager mig ca. 45 minutter at træne programmet igennem, og jeg elsker virkelig, at jeg ikke behøver at sætte mere tid af til det – som jeg skrev i mit første indlæg om programmet, gider jeg virkelig ikke at bruge hele mit liv i et træningscenter! ;)

Jeg træner i øvrigt på den måde, at jeg altid forsøger at tage max gentagelser, som han skriver. F.eks. i Hip Thrusts tager jeg altid 20 gentagelser, selvom han skriver 10-20 reps. Det samme gør sig gældende, når jeg tager bryst, hvor jeg tager 12 gentagelser, hvor der står 8-12 reps. Jeg springer absolut ikke over, hvor gærdet er lavest her!

Bret Contreras Strong Curves

Et lille fan moment, da selveste Bret Contreras likede mit billede på Instagram!

De dage, hvor jeg ikke træner, hiker jeg i Runyon Canyon (5 km loop, med ca. 150 højdemeters gain på hiken), så jeg får bevæget min krop hver dag. Det giver selvfølgelig også noget, sådan at gå opad, men jeg føler virkelig, at Strong Curves indtil videre har gjort den største forskel.

Derudover har jeg presset lidt triceps ind i slutningen af programmet, for at få lidt stærkere arme. Mit mål lige nu er også at cutte lidt mere fedt på kroppen, fordi min mave er blevet lidt større, efter jeg har fået flere muskler, men stadig har et lag fedt uden på. Så det er målet lige nu! Blive ved med Strong Curves og så simpelthen tabe lidt mere fedt.

Mit mål er at have en stadig lidt blød krop, men med mere styrke bag. Og så gør det jo absolut ikke noget, at numsen vokser lidt, selvom det er blevet lidt sværere at få mine shorts på allerede! ;)

Så indtil videre: kæmpe anbefaling af Strong Curves! Jeg glæder mig til at opdatere jer igen, når jeg er færdig med de 12 uger af Bootyful Beginnings, som begynder-programmet hedder, og nu har jeg kun endnu højere forventninger til Gluteal Goddess, som er det advanced program, der følger bagefter. Woop!

Kunne I finde på at give Strong Curves et forsøg? :)

Du kan også læse ...

Efterlad en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

2 tanker

  • SVAR

    Sikke en flot forandring på 6 uger, det er da totalt sejt gået :-)
    kh RIkke

    • SVAR

      Tusind tak, Rikke! :) Det er jeg glad for, at du synes :D